U slučaju gubitka ključa molimo vas da kontaktirate našu tehničku službu s kojom ćete dogovoriti proceduru dostave rezervnog ključa na svoju lokaciju i koji će vas informisati o trošku koji ćete imati pri povratku vozila iz najma.
U najkraćem roku gubitak i/ili krađu dokumenata i/ili registarskih oznaka, prijavite najbližoj policijskoj stanici, u kojoj ćete dobiti potvrdu o nastalom događaju, a nju pri vraćanju vozila iz najma obavezno predajte kolegama u poslovnici. Takođe, molimo Vas da o nastaloj situaciji u roku 12 sata putem elektronske pošte i/ili telefona obavestite našu tehničku službu.
Ako se iznajmljeno vozilo ne može otključati, proverite da li je ključ mehanički oštećen i/ili je li bio pod uticajem vlage (npr. ako vam ključ padne u more)? Ako je odgovor na navedena pitanja negativan, na ključu je verovatno neispravna baterija ili je prisutna neka druga elektronska greška. Ali i u slučaju da imate mehanički (konvencionalni) ključ ili bluetooth ključ, uvek možete otključati iznajmljeno vozilo sledeći postupak u nastavku:
MEHANIČKI (konvencionalni) ključ: Ako na vozačevim vratima brava nije vidljiva, pažljivo uklonite plastičnu kapicu sa kvake vrata i mehaničkim delom ključa otključajte vozilo. Molimo vas da plastičnu kapicu prilikom vraćanja vozila predate kolegama u poslovnici ili vratite nazad na predviđeno mesto.
BLUETOOTH ključ: Ako na vozačevim vratima brava nije vidljiva, pažljivo uklonite plastičnu kapicu sa kvake vrata i mehaničkim delom ključa koji se nalazi unutar samog kućišta, otključajte vozilo. Plastičnu kapicu prilikom vraćanja vozila predajte kolegama u poslovnici ili vratite nazad na predviđeno mesto. Prilikom pristupa vozilu uvek morate najpre otvoriti prednja vrata.
Ako je vaše vozilo opremljeno mehaničkom ručnom kočnicom, kako biste je lakše spustili, uvek pritisnite i držite nožnu kočnicu pritisnutom u toku spuštanja poluge ručne kočnice. Polugu ručne kočnice uvek malo podignite gore, pa pritisnite do kraja prekidač. Tako će se smanjiti otpor, a ručnu kočnicu ćete lakše spustiti. Ako je vaše vozilo opremljeno električnom (automatskom) ručnom kočnicom, ista se otpušta automatski prilikom kretanja vozila. Ali ako je vaše iznajmljeno vozilo opremljeno manuelnim menjačem, ručna kočnica se automatski spušta ubacivanjem menjača u prvu brzinu ili brzinu za vožnju u rikverc, te istovremenim spuštanjem papučice kvačila i dodavanjem gasa. Pritom sva vrata na vozilu moraju biti zatvorena. Na vozilima marke Volkswagen, Seat, ako je uključen Auto Hold, vozač mora biti vezan sigurnosnim pojasom.
SAVET 1: Ako svoje vozilo parkirate na uzbrdici, obavezno uz aktiviranje ručne kočnice, ubacite manuelni menjač u prvu brzinu prenosa ili rikverc (kod automatskog menjača u položaj P, a kod poluautomatskog u N), potom okrenite točkove u stranu.
SAVET 2: Ako su napolju temperature ispod nule, kod parkiranja vozila, kad je to moguće, nemojte aktivirati ručnu kočnicu, kako se kočne pakne/pločice ne bi zamrznule i onemogućile kasnije pokretanje vozila. Ako je vozilo opremljeno manuelnim menjačem, ručicu postavite u prvu brzinu, kod automatskog menjača ručicu postavite u položaj P, a kod poluautomatskog u položaj N (nakon gašenja motora pogonska osovina će se automatski blokirati).
Funkcija Auto Hold zadržava vozilo na uzbrdici radi lakšeg pokretanja. Ta funkcija, ako je mehanička/električna ručna kočnica spuštena, ‘drži’ pritisnutu kočnicu nekoliko trenutaka, dok vozač prebacuje nogu sa kočnice na papučicu gasa i/ili kvačila, da vozilo ne bi krenulo nizbrdo. Većina vozila u našoj 4oti opremljena je navedenom funkcijom, ali na našem web sajtu možete pronaći najvažnije tehničke detalje i opremu koje ima vaše vozilo, između ostalog i saznati da li vozilo koje ste iznajmili ima funkciju Auto Hold.
U slučaju potrebe za prepravkama, molimo Vas da kontaktirate našu tehničku službu sa posebnom molbom i vrstom tehničke izmene vozila. Tek nakon naše pismene saglasnosti, Vi možete kod dogovorenog dobavljača izvesti te tehničke izmene.
Naša vozila nakon svakog najma idu na kompletno unutrašnje i spoljno čišćenje. Bez obzira na to, u našim vozilima nije dopušteno pušenje i ljubazno Vas molimo da se držite tog pravila – kako bi naša vozila ostala besprekorno čista, a miris unutrašnjosti uvek bio ugodan. U slučaju nepoštovanja ovog pravila, moraćemo Vas teretiti za uslugu hemijskog čišćenja – jer ulažemo maksimalne napore u čistoću i ugodan miris unutrašnjosti svih naših vozila.
Našu tehničku podršku možete kontaktirati putem telefona ili elektronske pošte navedene u ugovoru o najum vozila.
Kako biste bili sigurni koju vrstu goriva koristi vozilo koje ste iznajmili, fabrička oznaka sa unutrašnje strane poklopca rezervoara goriva.
SAVET 1: U rezervoar je uvek potrebno sipati više od 10 litara goriva kako bi merač goriva registrovao novu količinu.
SAVET 2: Uvek isključite motor dok punite rezervoar goriva.
Ako se u vozilo sipa pogrešna vrsta goriva, nemojte pokušavati pokrenuti motor, jer ćete tako sprečiti mogućnost velikih oštećenja. Molimo Vas da kontaktirate tehničku podršku koja će vam organizovati najbolje i najpovoljnije rešenje, kako biste u najkraćem roku nesmetano nastavili putovanje.
SAVET: Uvek pre točenja goriva proverite da li odgovara ono vozilu koje ste iznajmili, prema nalepnicama i oznakama koje se nalaze na poklopcu rezervoara goriva i privesku ključeva
Posebnu pažnju obraćamo na redovno održavanje naših vozila, kako bi ona bila sigurna za korisnike i zadržala svoju vrednost i garanciju proizvođača. Kako biste se informisali o vremenskom/kilometarskom periodu u kojem je potrebno izvršiti periodično redovno održavanje, kao i kad je bilo izvršeno poslednje redovno održavanje, molimo Vas pogledajte karticu vozila u fascikli s dokumentima. Takođe, sva naša vozila opremljena su servisnim indikatorom, koji Vas pri uključivanju kontakta obaveštava o vremenskom/kilometarskom periodu u kojem je potrebno izvršiti sledeće periodično redovno održavanje. Ako je uskoro potrebno izvršiti periodično redovno održavanje, molimo Vas da kontaktirate našu tehničku službu, s kojom ćete dogovoriti termin i servis u kojem će se izvršiti navedeno održavanje ili dogovoriti zamena vozila.
NAPOMENA: Kako se ne bi izgubila fabrička garancija proizvođača vozila, maksimalni dopušteni rok za prekoračenje periodičnog održavanja je 500 km ili pet radnih dana. Molimo Vas da se toga pridržavate, kako biste izbegli nepotrebne troškove nadoknade eventualnog gubitka garancije.
U slučaju potrebe za kontrolom vozila i/ili izvršavanja nekih od gore navedenih radova, u obavezi ste da kontaktirate tehničku službu koja će Vas informisati o proceduri potrebnoj za bilo kakvo izvođenje radova na vozilu od strane trećih osoba i ako se za to ukaže potreba, dati potrebnu autorizaciju radova servisnom mestu koje izvršava radove na vozilu. Molimo Vas da navedeno uvažite, jer u suprotnom nećemo moći da Vam nadomestimo plaćeni iznos popravke.
NAPOMENA: O svim radovima na vozilu obavezno kontaktirajte našu tehničku službu.
U slučaju saobraćane nezgode i/ili oštećenja vozila obavezno istog trenutka pozovite policiju na broj 192 (broj za RS) i ispunite evropski izveštaj. Ako iznajmljeno vozilo nije u voznom stanju, molimo Vas da kontaktirate tehničku službu. Pri vraćanju vozila iz najma dužni ste kolegama u poslovnici predati zapisnik o alkotestiranju.
U slučaju krađe vozila, pokušaja krađe vozila i/ili provale u vozilo, odmah pozovite policiju na broj 192 (broj za RS) i kontaktirajte tehničku službu.
Ako je reč o vandalizmu ili oštećenju parkiranog vozila od strane nepoznatog počinioca, takođe ste obavezni pozvati policiju na broj 192 (broj za RS) koja će sastaviti zapisnik, a njega ste dužni dostaviti poslovnici u koju vraćate iznajmljeno vozilo.
NAPOMENA: U posebnim situacijama, u slučaju kad je reč o minimalnom oštećenju vozila (mala ogrebotina ili ulubljenje, manja nezgoda sa ili bez drugih učesnika u saobraćaju), uz prethodno odobrenje tehničke službe i eventualno slanje fotogra>ja nezgode, samo treba ispuniti evropski izveštaj o nezgodi bez pozivanja policije.
Ne, štete na pneumaticima i/ili felnama nisu pokrivene ni osnovnim ni kasko osiguranjem bez franšize. Kako biste osigurali te elemente na vozilu, u obavezi ste ugovoriti WUG-osiguranje koje pokriva tu vrstu nastalih oštećenja.
Svako dečije sedište na poleđini ima šemu postavljanja u vozilo. Kako bi Vaši najmlađi suputnici sigurno i ugodno putovali, molimo Vas da poštujete ta uputstva.
SAVET 1: Savetujemo Vam da svoju decu uvek i isključivo prevozite u dečijim sedištima koji odgovaraju njihovom uzrastu i da ih uvek vežete sigurnosnim pojasom.
SAVET 2: Savetujemo Vam da uvek dečju stolicu postavite iza suvozačevog sedišta. Visinu suvozačevog sedišta, kada je to moguće, uvek podesite na najvišu visinu, maksimalno ga gurnite unazad, ispravite naslon sedišta te podignite naslon za glavu u najviši položaj. Taj položaj je najsigurniji za prevoz Vaše dece. Ako morate postaviti više dečjih sedišta , to uvek činite na zadnjim sedištima.
SAVET 3: Ako svoje dete odlučite da prevozite u dečjem sedištu na suvozačevom sedištu, OBAVEZNO i bez izuzetka uvek isključite suvozačev vazdušni jastuk (prekidač se najčešće nalazi u kaseti ispred suvozačevog sedišta). Takođe, proverite je li takav način prevoza Vaše dece u zemlji u kojoj se nalazite u skladu s lokalnim važećim propisima.
SAVET 4: Nikada ne prevozite decu mlađu od 12 godina na prednjem suvozačevom sedištu!